Hej igen.

Just nu ligger vi i gästhamnen i Uddevalla, men vi har hunnit med en del sedan sist.

Tisdag packade vi bilen och styrde mot Kristinehamn. I packningen låg en del av avgasröret till Cassandra. Det hade bränt ett hål bredvid där det blev lagat i Danmark. Hemma fanns Per som ställer upp i vått och torrt. Han hade lovat oss att svetsa.

Onsdag var det en del att göra. Jag tvättade, det hade ju blivit en del smutskläder. Anders hjälpte sonen med en del som skulle göras före den stora dagen i morgon. Jag passade på att gå till frisören för att få en frisyr. Det blev bra. En tårta hade jag lovat att tillverka, den blev gjord på eftermiddagen.

På kvällen blev det pizza på balkongen med våra kära grannar.

Torsdag blev det samlad tropp till Karlstad för att ta emot studenten. Det var soligt varmt och trångt på skolgården, precis som det ska va. Så bar det av hemåt till sonen. Där stog ett partytält uppställt och väntade på oss. Men blåsten var inte nådig, den höll på att få tältet att lyfta. Men det löstes med att Bilen kördes fram och linan bands fast i kofångaren. Alla sätt är bra utan dom dåliga.

Det blev en härlig eftermiddag och kväll med massor av god mat och dryck.

Fredag dags att packa bilen igen för att återvända till Stenungsund. Det var skönt att komma tillbaka till båten. Nu började sjölivet igen.

Lördag vi lämnade tillbaka bilen, tackade för lånet.

Söndag startade vi båtfärden igen. Vi gick till Svanesund, där bor ett par som vi träffade i Danmark på vägen mot Europa. Vi firade midsommar med dem och tre svenska båtar till.

Framme vid  bryggan kom en man och hjälpte oss. När vi frågade efter  våra vänner visade det sig att de var båtgrannar. Vi gjorde oss i ordning för en liten promenad, då dök det upp en annan man som frågade om han skulle ringa till Lars och berätta att vi var där, Ja tack sa vi. det dröjde inte länge förrän Lars och Gunnevi dök upp. Vi följde med dem hem och fick en trevlig pratstund.

Färden fortsatte till Slussen, där lade vi i ankaret och låg på svaj under natten Sedan fortsatte vi till Uddevalla, där vi är nu. Det blev lite på fyllning i kylskåpet och en tur på Clas Olsson.

Nu har vi startat upp för att leta efter en mysig natthamn.

Ta nu hand om dig så hörs vi snart.